lørdag 13. mai 2017

1, 2, 3......

3 kamper.....
3 seire .....
3x3 poeng = 9 og 1.plass på tabellen.
Og nå; toppkamp... 1.plass mot 2.plass. Tar vi også med at Lyn besøker KIL/Hemne søndag så har vi altså samlet alle de tre øverste lagene i divisjonen i vårt fylket denne helga.

Det er ikke verd mye, det er fjerde serierunde. Fart står med 0 poeng og kan fortsatt rykke opp. Vi er eneste lag med full pott og kan - i alle fall i teorien- rykke ned. Det er da folk sier at det ikke er nå det gjelder, at dette ikke er avgjørende. Jeg har fortalt spillerne våre at det er bullshit. Det er nå det gjelder! De tre poengene som deles ut mot ØHIL på lørdag dukker aldri opp igjen. Skal vi ha dem, må vi ta dem i helga. Og det er jo liksom planen da, men sannsynligvis kommer det oppover en gjeng fra Bærum med en helt annen plan.

Jeg nyter tanken på hvor bra fotball vi spiller når det flyter. Jeg er ikke mindre forfengelig enn at jeg setter umåtelig stor pris på alle de fantastiske tilbakemeldingene folk som ser fotballaget vårt gir. Samtidig skjønner både jeg og spillerne at det ikke er noen ting som vokser rett inn i himmelen. Det kommer til å bli motgang, det vil ikke alltid flyte og gå vår vei. Men samtidig skjønner vi at først og fremst er det vi som kontrollerer dette. For dere som kommer og ser på oss på lørdag, kan jeg garantere at vi kommer til å gi alt for nok en seier. Fordi vi vet at det å gi alt er et krav for å lykkes, og vi vet hvor deilig det er å lykkes.
Det er ikke alltid alle gode ting er 3 - noen ganger er alle gode ting 22. Men vi skal måle oss på prestasjon; evnen til å yte maksimalt og evnen til å lykkes med det vi prøver på. Det er ikke gratis, men det er verd det!

Vel møtt til kamp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar