mandag 17. april 2017

Tabelltipset 2017

Det gikk da plutselig opp for meg at jeg hadde en blogg - vitterligen sist oppdatert i april 2014. Det har rent mye vann ut i Trondheimsfjorden siden den gang, og vi har hatt det mye gøy på fotballbanen.  Nå står en ny sesong for døra; vår tredje i landets nest høyeste divisjon. Debutsesongen endte på 6.plass, og i fjor klatret vi opp til en 3.plass på sluttabellen. Jeg registrerer at forventningen er høye til at BKF i år skal være med helt i toppen. For selvsagt leser vi tabell-tips. Den som sier at man ikke gjør det lyver. Jeg leser riktignok ikke tabellen så ofte underveis i sesongen, men tabell-tips er morsomt.

De har nok kost seg nede i Lyn-huset på Kringsjå når tips om at Amazon og Byåsen skulle yppe seg tok fokus bort fra deres favoritt-stempel, selv om de røk på et par opprykks-tips nå i sluttfasen av spekuleringen fra ymse trofaste følgere av idretten vår. For vår del tar vi selvsagt alle tips med knusende ro, men det at noen på en annen kant av landet har trua på oss betyr i alle fall at vi har gjort et og annet bra de siste årene. I fjor ble vi forøvrig tippet på sisteplass av en middels stor Oslo-avis som kaller seg Dagbladet. Jeg skal ikke begi meg ut på noe tabell-tips. Faktum er at det er klin umulig, og at mye tyder på at årets 1.divisjon blir jevnere enn på lenge. Det betyr også at vi kanskje for en gangs skyld ikke får et eller to lag som skillers seg markant fra de andre allerede tidlig i sesongen. Så dere skal få mitt tips om Byåsen; vi havner fra 1.- til 8.-plass et sted. Det er ekspert-tipset sitt det. Og husk: du leste det først her.

Så mye spiller inn i løpet av sesongen; flaks/uflaks, flyt/motgang, stang inn/stang ut, offside, straffespark, skader, spillerstreik, uklokt laguttak og you name it. Det vi er fullstendig klar over på Dalgård, er at vi er i stand til å slå hvem som helst. Det det derimot er stor usikkerhet knyttet til, er hvor mange blogginnlegg det kommer fra undertegnede. Jeg har lyst til å love minst et mellom hver serierunde, og det burde jeg vel strengt tatt også. Heldigvis er det lettere å love bort en gjeng med motiverte damer som kommer til å gi alt for 3 poeng allerede i dagens serieåpning borte mot Urædd. Skitt, jeg gjør det; det kommer minst et innlegg på bloggen mellom hver serierunde. Man kan like gjerne sikte høyt.

Serieåpningen vår i Porsgrunn vises dessverre ikke på NRK, så alt jeg kan bidra med der er Twitter-oppdateringer fra @byaasenkf. Så håper jeg å se igjen så mange som mulig av mine fotball-venner allerede neste helg, når første hjemmekamp går av stabelen. Inntil videre avslutter jeg med å repetere mitt favoritt seriestart-dikt:

Jeg vælger mig April!
I den det gamle falder;
i den det ny faar fæste;
det volder lidt rabalder, --
dog fred er ei det bedste,
men at man noget vil.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar