fredag 1. februar 2013

Akkurat hva verden trenger.......

Undertegnede innser at det er godt mulig det allerede finnes mer enn nok blogger på det store Internettet. Likevel hopper jeg altså i det, og oppretter min egne talerstol.
Intensjonen med bloggen er i første rekke å dele tanker og erfaringer fra damefotballen generellt og Byåsen Kvinnefotball spesielt. Selv om den sikkert vil sees på som et supplement til allerede eksisterende nyhetskanaler for Byåsen Kvinnefotball, er det viktig å understreke at det jeg deler her inne ikke nødvendigvis er klubbens meninger og holdninger, men mine egne tanker og refleksjoner.

Likevel opplever jeg å være en del av en klubb hvor mål og verdier er så gjennomarbeidet at alle i og rundt klubben er på bølgelengde. Derfor kan jeg allerede i første innlegg skuffe alle som håper å få ta del i skittkasting og innsyn i daglige konrontasjoner og konflikter, det blir det nok lite av her inne.

Det har vært en stormfull start på året for kvinnefotballen i Trondheim, som resulterte i at Kattem til slutt la ned sin kvinnesatsing. Dette er selvsagt trist for de innvolverte, og noe jeg helt sikkert kommer tilbake til her på bloggen. Når ting da ble som de ble betyr det bare at vi som er igjen i damefotballen får legge ned en ordentlig jobb. Og selv om rivaliseringen mellom klubbene skal få fortsette å leve sitt eget liv, er vi kommet i en fase hvor det er i alles interesse at Trondheims-Ørn lykkes i Toppserien, at Byåsen, Nidelv og Freidig greier å etablere gode tilbud i 2.divisjon og at vi får opp solide breddemiljøer som etter hvert kan ta steg også på seniornivå. Her er selvsagt Heimdal en liten favoritt for undertegnede.

Det snakkes mye om behovet for å få opp et 1.divisjonslag i byen nå, og Byåsen nevnes av mange som en naturlig nr.2. Det er en annerkjennelse i seg selv, men skaper ingen automatikk eller garanti for at vi vil lykkes. Likevel er det verd å merke seg at klubbens målsettinger ikke trenger noen revidering selv om denne situasjonen har oppstått. Vi har ei veldig spennende spillergruppe, god rekruttering og en organisasjon som utvikler seg positivt fra uke til uke.

Det i seg selv er grunnlag for å opprette en blogg!

mvh
Frode

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar